تبلیغات
*دانستنی های مفید* - دانستنی های غذایی

گوجه فرنگی

مصرف گوجه فرنگی سبب دفع مواد سمی بدن می‌شود

گوجه فرنگی درجه قلیایی بودن خون را بالا برده و به دفع مواد سمی خون كمك می‌كند و تصفیه كننده خون است.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مرکزی، گوجه فرنگی ملین بوده و سنگ كلیه را دفع می‌كند.

مردان می‌توانند با خوردن مداوم گوجه فرنگی خود را در مقابل سرطان پروستات محافظت کنند.

همچنین گوجه فرنگی از ورم آپاندیس جلوگیری می‌كند. از جوشانده برگ گوجه فرنگی نیز می‌توان برای دفع شته و حشرات استفاده كرد.

گوجه فرنگی برای مبتلایان به نقرس و رماتیسم مفید و ورم مفاصل را برطرف می‌كند. همچنین از تصلب شرایین جلوگیری كرده و حتی مصرف آن برای این مرض مفید است.

گوجه فرنگی، اوره خون را پایین می آورد. برای تمیز كردن خون باید از گوجه فرنگی و كرفس به نسبت مساوی و به مقدار سه فنجان در روز قبل از غذا و به مدت سه هفته استفاده

كرد.

برای تمیزی لكه جوهر بر روی لباس، یك تكه پنبه را در داخل آب گوجه فرنگی قرار داده و لكه جوهر را با آن مالش دهید و سپس آنرا بشویید.

اگر پوست شما كك و مك دارد، هر روز آنرا با گوجه فرنگی تمیز كنید كم كم كك و مك‌ها را از بین می برد.

گفتنی است، در بعضی از اشخاص هضم گوجه فرنگی با اشكال صورت می گیرد. کسانی که معده حساس دارند، نباید در خوردن گوجه فرنگی افراط كنند.

همچنین بعضی از افراد نسبت به گوجه فرنگی حساسیت دارند. این نوع از افراد نیز نباید گوجه فرنگی بخورند

__________________________________________________________

تاثیر برنامه غذایی و ورزش در حفظ قدرت حافظه

به گزارش شبكه خبر به نقل از پایگاه اینترنتی اس تی ال تودی، اگرچه بسیاری از داروهایی كه به تازگی وارد بازارشده اند گفته می شود برای حفظ قدرت حافظه افراد موثرند ولی

بررسی ها نشان می دهند هنوز اطلاعات و داده های جدی كه بتوان براساس آن توصیه كرد افراد از مكمل های دارویی برای حفظ حافظه استفاده كنند وجود ندارد و از این رو

پزشكان توصیه می كنند افراد به جای روی آوردن به داروهای شیمیایی و تركیبات مختلف از راهكارهای طبیعی تر مانند تغذیه مناسب، فعالیت بدنی و گسترش تعاملات اجتماعی برای

حفظ حافظه خود در سالمندی استفاده كنند.

ازدست رفتن سلولهای مغزی، رادیكال های آزاد، عوامل وراثتی و محیطی از عوامل موثر بر از دست رفتن یا كاهش حافظه در افراد در سنین مختلف ازجمله سالمندی است.

__________________________________________________________

فست فود، عامل سرطان و زوال عقل

صرف بیش از اندازه خوراكی های بدون ارزش غذایی، خطر سرطان و زوال عقل را افزایش می دهد.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از واحد مركزی خبر ، پژوهشگران اعلام كردند ، مصرف بیش از اندازه غذاهایی كه به “فست فود” موسوم اند و ویتامین، مواد معدنی و دیگر مواد

مغذی به میزان كافی در آنها وجود ندارد ، خطر ابتلا به سرطان، زوال عقل، ‌سكته مغزی و دیگر بیماری ها را افزایش می دهد.

محققان موسسه تحقیقات اوكلند كالیفرنیا معتقدند ریشه بسیاری از نارسایی هایی را كه با افزایش سن بروز می كند ، می توان در تغذیه نامناسبی جستجو كرد كه فرد در جوانی داشته

است.

محققان می گویند ، كمبود ۱۵ نوع مواد غذایی ضروری برای بدن از جمله منیزم و ویتامین دی به میزان زیادی در از بین رفتن دی ان ای سلولی و افزایش خطر سرطان موثرند.

به گفته پژوهشگران ، تغذیه مناسب و متنوع شامل مقادیر كافی میوه ، سبزی ، لبنیات مغزها و غلات سبوس دار ، یا دست كم استفاده منظم و تحت نظارت پزشك از مكمل هایی مانند

مولتی ویتامین ، از بروز آثار سوء كمبود مواد مغذی در بدن جلوگیری كند.

_________________________________________________________

یك متخصص تغذیه: برای بهره‌مندی از انواع ویتامین‌ها، تمام میوه‌ها را بخورید

میوه‌ها با توجه به تنوع در رنگ، مزه و خواص مختلف، منبع وسیعی از ویتامین هستند بنابراین خوردن همه آنها برای بهره‌مندی از انواع ویتامین‌ها توصیه می‌شود.

دکتر «سیدضیاء الدین مظهری» متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) علوم پزشکی ایران با بیان این مطلب

در خصوص استفاده از همه میوه‌ها برای برخی از بیماران گفت: برخی از میوه‌ها قند بالایی دارند، بنابراین به بیماران دیابتی و افرادی که از رژیم خاصی پیروی می‌کنند، توصیه

می‌شود تا مصرف این نوع میوه‌ها را در چارچوب محدودیت غذایی خود بگنجانند.

وی افزود: بیماران دیابتی باید میوه‌هایی همچون انگور، انبه، خرما، موز، آناناس، زردآلو و گرمک را که از قند بالایی برخوردار هستند با توجه به میزان انسولینی که استفاده می‌کنند

و با رعایت نظم در برنامه غذایی خود بگنجانند.

این متخصص تغذیه در ادامه افزود: برای مصرف انواع میوه‌ها افراد می‌توانند از سالاد میوه استفاده كنند.

دکتر مظهری در پایان گفت: جهت تهیه سالاد میوه می توان از انواع میوه‌ها، دارچین و انواع مغزها مثل فندق و گردو استفاده کرد.

_______________________________________________________

مصرف گردو در کاهش چربی‌های خون میسر است

براساس مطالعات مختلفی که در سرتا سر جهان صورت گرفته، مشخص شده؛ گردو قابلیت پایین آوردن سطح کلسترول خون را دارد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه چهارمحال وبختیاری، مصرف گردو نه تنها برای کاهش سطح کلسترول خون مفید است، بلکه باعث

کاهش خطر بیماری‌های قلبی و التهاب می‌شود.

گردو به دلیل این که حاوی مقادیر بالای اسیدهای چرب امگا – ۳ ( به خصوص اسید آلفا لینولئیک) و فیتو استرولهاست، برای قلب مفید می باشد.

اسیدهای چرب امگا – ۳ از طریق افزایش سطح HDL و کاهش سطح LDL باعث کاهش سطح تری گلیسیرید و کاهش تشکیل پلاک‌های آترواسکلروتیکی در سرخرگها می‌شوند.

ولی مکانیسمی که باعث کاهش سطح کلسترول تام توسط این ترکیبات می‌شود، هنوز مشخص نیست. در حقیقت گردو در مقایسه با سایر مغزها حاوی مقادیر بیشتر اسیدهای چرب امگا

– ۳ است.

گردو علاوه بر این که حاوی ترکیباتی است که برای قلب مفید هستند، دارای مقادیر ارزشمند ویتامین‌های E، B، فیبر و سایر عناصر معدنی است.

به گزارش ایسنا، تحقیقات بیانگر این است که مصرف ۴۵ گرم گردو به عنوان بخشی از رژیم کم کلسترول به شرط این که کالری دریافتی افزایش پیدا نکند، باعث کاهش خطر

بیماریهای قلبی – عروقی می‌شود.

گفتنی است، علاوه بر این، بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که مصرف مقادیر زیاد این مواد (مواد حاوی اسیدهای چرب امگا– ۳) خطر حمله قلبی و انسداد سرخرگها را تا ۷۰

درصد کاهش می‌دهد.



تاریخ : یکشنبه 11 فروردین 1392 | 10:23 ق.ظ | نویسنده : مهدی مرادپور | نظرات
.: Weblog Themes By BlackSkin :.